Îţi place să scrii dar nu eşti jurnalist? Ai avut norocul sau ocazia să îţi faci un blog? Ai început să scrii pentru că aveai idei, timp sau erai supărat/ă şi ai găsit pe blog o cale de a te descărca? Ai o pasiune pe care vrei să o împărtăşeşti cu alţii? Ai realizat că ceea ce trăieşti în diverse momente ale vieţii tale îi poate ajuta şi pe alţii, dacă îţi vei povesti experiențele? Apoi ai auzit că bloggerii pot câştiga bani din pasiunea lor şi te-ai gândit că ar fi extraordinar dacă şi tu ai putea reuşi această performanţă? Eşti nou venit/ă în Bucureşti şi nu cunoști pe nimeni, sau poate nici măcar nu eşti din Bucureşti? Ei bine, atunci s-ar putea ca acest articol să te ajute în drumul către atingerea visului tău de a monetiza blogul.

S-ar putea, însă, să fii jurnalist, să lucrezi sau să fi lucrat în televiziune sau radio, să vii din zona de PR sau marketing. Atunci ai un pic de background ce îl poţi folosi în calitate de blogger, chiar şi pe o nişă cu care nu ai mai avut contact până acum. Dar şi ţie ţi-ar putea fi de folos acest articol.

În primul rând, ne bucurăm de minunile internetului şi ale rețelelor de socializare, în special Facebook. Te ajută foarte mult să faci parte dintr-un grup de bloggeri pe Facebook. Eu am avut norocul să o întâlnesc în parc pe Marina. Printre două discuţii despre copilele noastre, grădiniţe şi gustări, mi-a povestit despre Digital Parents Talks, un grup iniţiat de două minuni de oameni Ana Nicolescu şi Lavinia Pavel, de la Parenting PR. Şi acolo am început să aflu aspecte importante despre ce presupune să fii blogger şi despre tot felul de evenimente de unde pot să învăţ cam tot ce am nevoie în noua mea pasiune.

Dar azi vreau să vă povestesc despre cel mai recent eveniment la care am participat: „Digital Parent Talks 13 – Cum mă prezint brandurilor”.

 

 

Cu sprijinul Direcției Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6, ne-am putut strânge într-o sală drăguţă de la Conacul Golescu Grant. Lidl şi Lupilu ne-au oferit tuturor, la final, niște cadouri foarte utile pentru puii noştri care ne aşteptau nerăbdători acasă.

Să vă povestesc acum despre prăjiturile de vis pe care le-am primit la pauză sau să las asta pentru final?

 

 

Uite că v-am spus deja! Cei de la The Flavours Cake Shop au fost hotărâţi să îmi ruineze mie programul de slăbire, dar nu mi-a părut rău. Gustul prăjiturilor depăşeşte cu mult aspectul lor apetisant.

Hmm! Dar să ne întoarcem şi la treaba noastră şi o să vă spun care au fost concluziile mele după acest workshop, ce pot ajuta un blogger aflat la început de drum:

  1. Scrie, cu pasiune, autentic şi cu o frecvenţă constantă. Autenticitatea este esenţa scriiturii pe blog. Pasiunea este cea care îţi menţine insipraţia vie. Cele două te vor ajuta să formezi o comunitate în jurul blogului, cu oameni care se identifică cu tine. Frecvenţa (stabilită de tine şi de posibilitatea ta de a crea şi de a te documenta) vor ţine aproape audienţa şi te va face atractiv şi pentru brandurile care ar putea să își dorească promovare pe blogul tău.
  2. „Ieşiţi din calculator!”, ne-a spus Ana Nicolescu când ne-a împărtăşit evoluţia ei cu Mămica Urbană. Comunitatea se formează în oraşul sau zona în care locuim. Oamenii se apropie mai uşor de noi dacă ne cunosc şi personal şi interacţionăm cu ei direct. Şi sunt agenţii sau firme care caută exact blogg-eri cu o astfel de comunitate. Ne-a confirmat acest lucru şi Raluca Motoca de la Immochan.
  3. Contribuie cu ceva unic şi îţi vei crea o identitate distinctă în blogosferă. Nu contează despre ce scrii. Adu din experienţa ta şi nu încerca să copiezi pe nimeni. Spune poveşti din suflet şi interacționează cu citititorii. Comunitatea câştigă din această autenticitate, iar unele branduri caută exact acest lucru, şi nu neapărat cifre legate de trafic şi alţi parametri.
  4. Ţine cont şi de aspectele tehnice: logo, domeniu, template, cărţi de vizită, pagină de Facebook, banner, etc. Toate acestea îţi vor îmbunătăţi identitatea vizuală.
  5. Participă la workshop-uri, ia interviuri, participă la diverse campanii de responsabilitate socială, de conştientizare sau umanitare. Dar nu face asta cu scopul de a-ţi creşte comunitatea. Implică-te doar în lucruri în care crezi, ajută neinteresat, pune suflet. Aceasta este adevărata influenţă a unui blogger: contribuţia în comunitate. Creșterea cifrelor este un efect secundar şi vine de la sine.
  6. Dacă vrei să monetizezi blogul este necesar să îţi concepi o prezentare. Este un CV al blogului cu care te poţi face cunoscut brandurilor. De aceea trebuie să ştii cine eşti tu în mediul online. Trebuie să te cunoști pentru a şti cât şi ce poţi să dai altora.
  7. Ca blogger s-ar putea să te simţi copleşit uneori de multitudinea de sarcini ce îţi vor reveni. Tu ai început să scrii din pasiune şi te poţi trezi că trebuie să faci prezentări către branduri, să trimiţi mail-uri, să dai telefoane, să faci contracte, etc. Eu una mă simt pierdută doar când mă gândesc la toate acestea. Dar am aflat (recunosc cu sinceritate că abia acum) că te poţi adresa unei Regii de publicitate. Alin Alecu de la ARBO Media ne-a explicat cu sinceritate că şi cifrele contează. Bugetele de publicitate se alocă, dar trebuie şi justificate cu cifre. Sigur că un blogger nu poate garanta vânzări sau alte rezultate concrete, dar clienţii care vor un spaţiu de publicitate pe blogul tău vor să ştie care este audienţa, câţi oameni vor afla despre produsul sau serviciul lor. Este firesc, chiar dacă asta îi poate speria pe bloggerii începători.

Oricum ar fi, e clar că trebuie să păstrezi echilibrul. Nu funcționează să faci tot felul de exhibiţii pentru a creşte traficul pe blogul tău: să participi de-a valma la evenimente şi campanii, fie ele şi umanitare. Cititorii vor simţi imediat că nu faci asta pentru a dărui, ci pentru a obţine ceva. Ori exact atunci se pierde magia blog-ului: autenticitatea şi pasiunea. În final această abordare va fi cu siguranţă LOSE-LOSE. Pe de altă parte, dacă îţi doreşti să trăieşti din pasiunea de a scrie, nu poţi reuşi doar din sufrageria ta.

Ana ne-a dat o temă importantă de gândire sâmbătă. Şi cred că aceasta este cheia succesului ca blogger, dincolo de cifre, bani şi chiar de plăcerea de a scrie.

O să fac şi eu acest exerciţiu de introspecţie ce presupune să ne răspundem la 4 întrebări:

Cine sunt eu în mediul online?

Ce nevoie acopăr pe piaţă?

Cum mă diferenţiez?

De ce m-ar crede pe mine cititorii?

Vă invit şi pe voi să faceţi acest exerciţiu şi am convingerea că, din acest punct al sincerităţii, putem să ne dezvoltăm ca bloggeri şi ne putem găsi propriul drum în acest univers atât de vast. Succes!

 

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.